كوروش نيكنام در گفتگو با ايسنا در خصوص وضعيت مهاجرت زرتشتيان به خارج از كشور گفت: مهاجرت به همه انسانها تعلق دارد و همه به دلايل مختلف، همچون تحصيل آزادي و مواردي از اين دست، به خارج از كشور مهاجرت مي‌كنند و زرتشتيان نيز به دلايل معتدد از جمله بيكاري، به خارج از كشور مهاجرت مي‌كنند.

از ديگر دلايل مهاجرت زياد اقليت‌ها از جمله زرتشتيان به خارج از كشور، راحت‌تر بودن خروج آنها است و از طرفي در خارج از كشور مي توانند از امكانات زرتشتيان كشورهاي ديگر نيز بهره‌مند شوند و به هين دلايل زرتشتيان علاقه زيادي به خروج از كشور دارند.

متاسفانه ارگان‌هاي دولتي نسبت به جامعه اقليت بي مهر هستند.

در ماده 881 مكرر قانون مدني، مصوب سال 63 ، در خصوص مسئله ارث بيان داشته است، كافر از مسلمان ارث نمي‌برد و زرتشتيان را جزو كافران محسوب كرده است واين در حالي است كه در قانون اساسي اقليت زرتشتي به عنوان يك دين به رسميت شناخته شده است.

در حال حاضر در مجلس، در حال رايزني براي تصحيح اين ماده هستيم.

در ايران قانون براي گروه‌هاي مختلف به شكل هاي مختلف اجرا مي‌شود، زرتشتيان براي برگزاري برنامه هاي ديني خود مشكلي ندارند ولي شرايط جامعه، زندگي را دشوار كرده است.

زرتشتيان در ايران صاحب‌خانه هستند ‌و نبايد كاري كرد كه صاحب‌خانه خانه‌اش را ترك كند، در سال 85 آمار زرتشتيان ايران حدود 94 هزار نفر بوده است، ولي در حال حاضر اين آمار به 50 هزار نفر رسيده است و در تهران، ‌يزد،‌ كرمان، ‌شيراز، كرج و اصفهان سكونت دارند

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا